fredag 25 september 2015

Blaue Frau, Emil och blommorna

jag har ont i huvet. det är trist, för det gör ont. Nåt som inte gjorde ont i huvet var när jag såg min bror spela i Blaue fraus SOME PLANTS NEED MORE LIGHT THAN OTHERS, BUT ALL NEED AT LEAST A LITTLE.



Fråga mig inte vad den handlade om för det vet jag inte, förutom att handlingen utspelade sig efter typ Den stora katastrofen då alla förutsättningar förändrats... Handling är så himla oviktigt ibland. Pjäsen uppfyllde mig med en himla härlig känsla och nu, några dagar senare är den liksom ännu bättre. Tex blev jag fejk-healad mot min mensvärk och allmänna oro som jag hade och det kändes väldigt fejk-bra efteråt. Att må bra utåt är lite av min specialitet.
I alla fall så är min bror, Emil, världens bästa skådis och människa. 
Allt som oftast vill teaterfolk sätta honom i roller som en stor och bufflig man, bl.a. bara för att min bror råkar vara man och har mörkt hår och skägg och det är ju lite förutsägbart men  Blaue Frau lät honom blomma som den mjuka lilla gullrosen han är. Heja min bror! Heja Blaue Frau. Heja flum och heja inspirationen som jag fick! 

Ett av mina mål i livet är att få jobba med honom igen. Heja oss! Grudemo El Hayek rules.



torsdag 24 september 2015

Panda Diplomacy

Jag har tappat det. Bloggandet. 
Men för att ändå visa att jag gör andra saker så berättar jag nu att jag ska göra en performance i dag. 
Med Curandi Katz. http://nkatz.org/curandikatz/
Idag ska vi göra Panda Diplomacy. 



Panda Diplomacy
Performance for a Swedish living room by Curandi Katz 
curated by Chiara Nuzzi 

24th – 27th September 2015, Hornsgatan 58, Stockholm
Opening: Thursday the 24th of September 2015, from 6 pm to 10 pm
25th and 26th: 5 pm to 8 pm 
27th September: from 4 pm to 7 pm


The artistic intervention Panda Diplomacy is the outcome of a dialogue initiated by curator Chiara Nuzzi with artists duo Curandi Katz in the frame of 2015 session of CuratorLab international research programme at Konstfack University. The dialogue originated from the reflection about what concepts like migration, otherness, togetherness, soft power, cultural integration and resistance are, how they relate in art and life and how the postcolonial condition might characterize our contemporary society. Curandi Katz’s artistic process and their work face such issues involving and filtering them through the concept of the family as an active strategy in the artistic practice, contextualizing such an idea in a country very dedicated to the care of children’s life and education as Sweden is.

In the living room of a private house in Stockholm, an impromptu dubbing system is set up for a muted screening of the Japanese animation Panda! Kopanda! whose main character represents a loose appropriation of the Swedish childhood icon Pippi Longstockings. The private house, open to the public on specific hours for the duration of four days, hosts karaoke-like sessions of dubbing: participants can dub in real-time the show into Swedish and spectators in the living room can witness the live performance adaptation of Panda! Kopanda! into the Swedish version Panda! Heja, Panda!.

During the first evening of the screening, the performance features the appearance of Swedish performers and actors Emelie Jonsson, Maria Grudemo El Hayek and David Fukamachi Regnfors. Audience members are free to enjoy the party, take part, take over a character and become performers themselves.

Panda Diplomacy represents empowerment strategies for different communities, focusing on how art practice and education play a pivotal role in the postcolonial discourse and presenting itself as an artistic active de-colonizing gesture. By realizing alternative forms of life at once oppositional and creative, the physical gesture staged by Curandi Katz proposes creative ways to reorganize the political, the familial and the artistic spaces. Such ideas and methodology will be further developed by the artists during an artistic residency at the Italienska Kulturinstitutet in Stockholm in 2016.

The project is accompanied by a publication featuring texts by Curandi Katz, Chiara Nuzzi and Veronica Wiman, with further visual interventions by the artists.

Project supported by:

CuratorLab - Konstfack University of Stockholm, Italienska Kulturinstitutet “C. M . Lerici”, Stockholm and Raketa Collective.